آموزش کوتاهی مو مردانه قدم به قدم

آموزش کوتاهی مو مردانه قدم به قدم

اهمیت آموزش کوتاهی مو برای مردان

بسیاری از مردان، برای تمیز و زیبا جلوه دادن موهای خود، اقدام به کوتاهی موی سر می‌کنند. مدل‌های کوتاهی زیادی برای مردان وجود دارد که با توجه به ویژگی چهرۀ فرد، یکی از مدل‌ها از سوی آرایشگر انتخاب می‌شود. در اغلب مواقع، افراد برای کوتاه کردن موهایشان به آرایشگاه مراجعه نمی‌کنند. آنها با کمک وسیله‌های مختلف مانند قیچی، شانه، تیغ و موزر اقدام به کوتاهی موهایشان می‌کنند. وقتی کوتاهی مو، توسط خودِ فرد انجام می‌شود، حس بهتری به او القاء خواهد شد.

برای آنکه کوتاهی موی سر، توسط خودتان، به شکل اصولی انجام شود، بهتر است، حضور در کلاس‌های آموزش کوتاهی مو را در اولویت قرار دهید. با یادگیری تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف کوتاهی مو، قطعاً راه درآمد جدیدی نیز برای خود فراهم خواهید کرد و همچنین در مهارت آرایشگری، حرفه‌ای ظاهر خواهید شد.

 

اهمیت آموزش کوتاهی مو برای مردان

آموزش کوتاهی مو قدم به قدم

کوتاهی مو باید قدم به قدم و به صورت اصولی انجام شود تا نتیجۀ مطلوب حاصل شود. در این بخش از مقاله، گام به گام مراحل کوتاهی مو مردان را آموزش خواهیم داد. حتماً پیش از شروع کار، لوازم و تجهیزات مورد نیاز کوتاهی مو را تهیه کنید تا در طول روند کوتاهی مو، با مشکل روبرو نشوید.

 

گام اول

مشخص کردن مدل موی موردنظر: پیش از شروع کار، باید مدل موردعلاقه‌تان را مشخص کرده و پس از آنکه مطمئن از انتخاب مدل موی مورد نظر، مطمئن شدید، با توجه به ویژگی‌های چهره‌تان، گام بعدی آموزش کوتاهی مو را دنبال نمایید.

گام دوم

موهای خود را با اسپری آب، کمی خیس کنید تا شانه زدن و منظم کردن موها، به آسانی انجام شود.

گام سوم

قیچی مناسب همراه با تیغه‌های تیز را برای انجام این کار انتخاب نمایید. حتماً از قیچی استفاده کنید که، علاوه بر تیز بودن تیغه‌ها، در دست گرفتن و تسلط بر آن نیز راحت باشد. از جمله قیچی‌های مورد استفاده برای کوتاهی مو، قیچی کوتیکول، قیچی بچه و همچنین قیچی سبیل می‌باشند.

آموزش کوتاهی مو قدم به قدم

گام چهارم

از یک شانۀ خوب که دارای دندانه‌های ریز و درشت مناسب است، استفاده کنید. از شانه‌های آرایشگری، برای صاف کردن و دسته‌بندی موها، بیشتر استفاده می‌شود. همچنین شانه‌های کوتاهی مو، برای از بین بردن زوایای موی سر، بسیار مناسب خواهند برد و باعث می‌شوند، موها به راحتی کوتاه شوند.

گام پنجم

با پوشیدن کاور مناسب کوتاهی مو، از ریزش مو بر لباس و همچنین نفوذ آن بر بدن ممانعت خواهید کرد. بنابراین، لازم است پیش از شروع کار کوتاهی مو، کاور یا اصطلاحاً پیش‌بند مناسب کوتاهی مو را استفاده کنید.

گام ششم

یک آینه در مقابل خود و آینۀ دیگری در پشت سر خود قرار دهید تا تسلط بیشتری بر روند انجام کار داشته باشید. بهتر است هر دو آینه، در مقابل یکدیگر قرار بگیرند تا کوتاهی قسمت پشت سر نیز با دقت انجام شود.

گام هفتم

در این مرحله، باید موهای خود را به کمک شانه دسته‌بندی کنید. برای دسته‌بندی اصولی و صحیح موهای سر، باید موها را پشت سر هم از لبۀ خارجی گوش و از قسمت خارجی ابرو، تقسیم نمایید. به همین منوال، قسمت دیگر سر را تقسیم‌بندی یا دسته‌بندی کنید.

گام هشتم

پس از جداسازی، موهای اطراف گوش را به سمت جلو شانه کنید کرده و سپس، موها را توسط شانه و انگشتان به سمت بالا ببرید.

گام نهم

موهای کنار شانه یا انگشتانتان را با فاصله از سر، کوتاه نمایید. برای بُرش زدن موی سَری که در دست گرفته‌اید، باید قیچی را عمود بر انگشتان یا شانه بگیرید. هنگامی که شانه بین پوست سر و تیغۀ قیچی است، موی اضافی، کوتاه خواهد شد.

 

آموزش کوتاهی مو

گام نهم

بار دیگر با گرفتن دستۀ مو به سمت بالا، کار خود را مجدداً ادامه دهید. سپس مو را با شانه از قسمت پوست سر جدا کرده و به سمت بالا بکشید تا عمود شده و سپس با قیچی موهای اضافی را بُرش بزنید. پس از هر مرحله کوتاهی، بهتر است موها را چِک کرده و پس از بررسی کامل موها و رفع ایرادات ایجاد شده، مجدد قسمت بعد را کوتاه کنید.

گام دهم

در این مرحله، باید موهای قسمت بالای سر را کوتاه کنید. طبق روال قبل، با انگشتان دست و شانه، موهایتان را بالا بگیرید و سپس به اندازۀ 3 الی 4 سانتی‌متر از موهای این قسمت را کوتاه کنید. توصیه می‌کنیم، این قسمت را با دقت  انجام دهید تا قد و اندازۀ موها منظم‌تر دیده شود.

*نکته: حتماً برای انجام این مرحله از کوتاهی مو دقت و حوصلۀ زیادی، داشته باشید. چرا که در صورت، انجام کوتاهی غیر اصولی، امکان اصلاح موها وجود نخواهد داشت.

گام یازدهم

پیرایش موهای سر، پس از اتمام مراحل قبل، باید به درستی انجام شود. برای کوتاه کردن موی پشت سر، باید تسلط کافی داشته باشید تا موها یکدست برش زده شوند. در این مرحله نیز باید موها را به شکل عمودی جدا کرده و سپس با حرکت اُریب قیچی، موهای اضافی را اصلاح کنید. برای آنکه، فرم گردی سر بهتر نمایان شود، باید این کار را برای هر دو قسمت سر انجام داده و همچنین توجه داشته باشید که، ترکیب موی پشت و کناره‌ها، در نهایت، باید شکل منظم و زیبایی داشته باشند.

در صورت تمایل، می‌توانید برای پیرایش بهتر موهای پشت سر، از دستگاه موزِر نیز استفاده کنید. دستگاه موزر را به صورت عمودی از قسمت پایین سر به قسمت بالا حرکت دهید و این کار را چند مرتبه، با دقت زیاد انجام دهید تا مدل موی مد نظر، شکل بگیرد.

گام دوازدهم

مرحلۀ پایانی آموزش کوتاهی مو، ایجاد خط ریش تمیز و خوش تراش است. انجام این کار، با کمک انواع ریش تراش برقی یا تیغ صورت امکان‌پذیر خواهد بود.

آموزش کوتاهی مو همراه با رعایت نکات مهم و اصولی

گام نهایی

پس از اتمام مراحل کوتاهی مو، موی سر خود را بشویید و پس از شانه زدن، تمام قسمت‌های کوتاه شده را مجدداً بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم، حتماً از زوایای مختلف موها را ارزیابی کرده و در نهایت اقدام به اصلاح ایرادات نمایید.

شاید کوتاه کردن مو، توسط خود فرد، نسبت به حضور در آرایشگاه، کمی وقت‌گیر و حوصله‌بَر باشد، اما نتیجۀ آن، در صورت رعایت اصول ذکر شده، بسیار مطلوب و دلچسب خواهد بود. در حقیقت، با انجام این کار، به مهارت کوتاهی مو، تسلط پیدا خواهید کرد.

لازم به ذکر است که کوتاهی موی سر مردان، با توجه به اندازه و حجم موها، ممکن است کمی متفاوت انجام شود، برای مثال، روش کوتاهی موهای متوسط با روش کوتاهی موهای بلند متفاوت است. بنابراین، به یاد داشته باشید، برای هر مدل مویی، باید روش مناسب و اصولی را انتخاب کنید.

آموزش کوتاهی مو با استاد پندار بختیاری

اگر به دنبال، یادگیری صحیح و اصولی کوتاهی مو، به ویژه برای مردان هستید، بهتر است به سایت استاد پندار بختیاری مراجعه نمایید. استاد بختیاری، یکی از اساتید موفق و مجرب در حوزۀ کوتاهی و پیرایش موی مردان می‌باشند که با آموزش تکنیک‌ها و متدهای جدید کوتاهی مو، توانسته‌اند نظرات بسیاری از مشتریان و مخاطبین را جلب کنند. ایشان با معرفی کتاب‌های متعدد پیرایش و همچنین پکیج‌های آموزشی مفید، یادگیری این مهارت را برای شما آسان و سریع خواهند کرد.

آموزش کوتاهی مو همراه با رعایت نکات مهم و اصولی

 

 

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


3 × پنج =