مراقبت‌ از پوست در زمستان

مراقبت‌ از پوست در زمستان

مراقبت‌ از پوست در زمستان

در این مقاله  مراقبت‌ از پوست در زمستان  را  با هم بررسی می کنیم وقتی فصل های سرد سال از راه می رسند، پوست خیلی ها ترک می خورد، خشک می شود و حتی از سرما می سوزد. بیشتر افراد دوست ندارند چنین چیزی را در فصل پاییز و زمستان تجربه کنند. به همین خاطر است که یا دنبال بهترین دستکش دنیا می گردند یا هر لحظه که آن ها را ببینید، قوطی کرم نرم کننده پوست دست، دم دستشان است.

اگر شما هم دوست دارید در این فصل، پوستی شاداب و نرم داشته باشید نکات گفته شده در مورد مراقبت‌ از پوست در زمستان را فراموش نکنید.

1- آرایش زمستانی را در منزل تمرین کنید

اولین راه مراقبت‌ از پوست در زمستان  این است که شما باید نوع آرایشتان را هم مناسب با خشکی پوست صورتتان در این فصل تغییر دهید. بهتر است از کرم پودر هایی استفاده کنید که میزان مرطوب کنندگی بیش تری داشته باشند. شما با همان آرایش و میزان مرطوب کنندگی که قبلا انجام می دادید، نمی توانید پوسته پوسته شدن ناشی از سرما را بپوشانید.

از کرم پودرهایی استفاده کنید که پوشانندگی بیش تری داشته باشند. درجه غلظت کرم پودرتان را هم می توانید زیاد کنید. باید کرم پودر را خوب روی پوستتان بمالید تا کاملا روی خط و خطوطی ناشی از خشکی پوست شما پخش شوند و از کرم پودر روی پوست شما باقی نماند.

مراقبت‌ از پوست در زمستان

2- فقط کف دست هایتان را بشویید

سعی کنید در این فصل کم تر دست هایتان را بشویید، اگر مجبور شدید، فقط کف دست هایتان را صابون بزنید. برای خشک کردن دستهایتان از حوله های نخی استفاده کنید. خشک کردن دست هایتان فقط در حدی باشد که رطوبت و آب از دست هایتان گرفته شود و مقداری رطوبت روی دستان شما باقی بماند. برای شستن دستهایتان به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.

 

3- دوش آب داغ نگیرید

نگویید هوا چقدر سرد است، به به یک دوش آب داغ چقدر می چسبد! در فصل زمستان شما نباید دوش آب داغ بگیرید. آب داغ قاتل رطوبت طبیعی پوست شماست و دوش گرفتن مکرر با آب داغ در این فصل باعث خشک شدن پوست شما و چروک افتادن آن خواهد شد. حمام آب گرم خیلی بهتر از حمام آب داغ است. به محض اینکه از حمام بیرون آمدید، بدنتانرا خشک کنید و روی دست ها، پاها و صورتتان کرم مرطوب کننده بمالید.

مراقبت‌ از پوست در زمستان

 

4- خانه دارها بخوانند

خانم های خانه دار حتما می دانند که نشستن زیاد دست ها در حین آشپزی و رفت و روب منزل تقریبا محال است، بنابراین حداقل در فصل سرد سال از دستشکش های لاستیکی برای شست و شوی ظروفتان استفاده کنید و در صورتی که جارو یا گردگیری کنید دستکش نخی بپوشید.

 

5- کرم های مرطوب کننده، رکن اول سلامت پوست در فصل سرد سال

در فصل سرد سال رطوبت فضا بسیار کاهش می یابد، بنابراین پوست شما هم به آسانی رطوبت خودش را از دست خواهد داد و خشک و چروکیده خواهد شد. شما باید با ترفندی این رطوبت را به پوستتان بازگردانید، بهترین روش، خرید یک کرم مرطوب کننده عالی برای دستتان است. کرم های مرطوب کننده برای پوست های معمولی و خشک مناسب هستند و بهتر از لوسیون ها جواب می دهند. اگر پوست شما نسبت به لوازم آرایشی حساس است، انواع بدون عطر را انتخاب کنید.

 

6- زیباترین دستکش و کلاه را بخرید

اگر شما پوست خودتان را با دستکش و کلاه در برابر سرما محافظت کنید، در این فصل سرد سال می توانید خیالتان از بابت خشکی پوست آسوده باشد. تلاش کنید پوست شما بدون این پوشش ها در برابر هوای سرد و بادهای خشک قرار نگیرد. می توانید یک دستکش، کلاه و روسری هم رنگ و زیبا انتخاب کنید.

 

7- یک کرم شب و یک کرم روز بخرید

توصیه ی هفتم ما برای داشتن دستانی زیبا و نرم در فصل زمستان این است که به یک داروخانه یا فروشگاه عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بروید و یک کرم روز و یک کرم شب بخرید. در هنگام روز باید از کرمی استفاده کنید که مرطوب کننده باشد و حاوی ضد آفتاب نیز باشد و پوست شما را در برابر اشعه ماوارء بنفش خورشید محافظت کند.

برای مرطوب کردن پوستتان در طول شب نیز از کرم های حاوی اسید هیدروکسی آلفا که جزو لایه بردارهای طبیعی است و سلول های مرده پوست را باز سازی می کند استفاده کنید.این کرم لایه ی بیرونی پوست شما را بهبود می بخشد.

مراقبت‌ از پوست در زمستان

8- هر روز دوش نگیرید، هر روز شامپو نکنید

و اما آخرین نکته مراقبت‌ از پوست در زمستان  شستن مداوم دست ها، پاها و پوست باعث می شود پوست شما خیلی زود با رطوبت خودش را از دست بدهد، بنابراین در این فصل زیاد شست و شو نکنید. اگر هم عادت داشته اید هر روز به حمام بروید در فصل سرد سال این کار را یک روز در میان انجام دهید یا دست کم هر روز از صابون و شامپو استفاده نکنید.

برای پیشگیری از موارد فوق و یا مشاوره می توانید با پندار بختیاری به آدرس سایت www.pendarbakhtyari.com در تماس باشید.

دیدگاه(3)

  1. خرداد 23, 1400 \ق.ظ\31 6:15 ق.ظ

    […] پاکسازی صورت […]

  2. خرداد 29, 1400 \ق.ظ\31 9:17 ق.ظ

    […] پاکسازی صورت […]

  3. خرداد 29, 1400 \ق.ظ\31 9:19 ق.ظ

    […] پاکسازی صورت […]

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


× 8 = سی دو