نگاهی به چرخه اپیدمی مدل موها

نگاهی به چرخه اپیدمی مدل موها

نگاهی به چرخه اپیدمی مدل موها

با بررسی در گذشته و نگاهی به چرخه اپیدمی مدل موها می توان به این نتیجه رسید که مدل هایی که مورد پسند عموم  جامعه قرار می گیرد و معمولاً فراگیر می شود در یک چرخه در طی سالیان و با تغییرات کوچک در حال سپری است .

اگر به مدل های سال های دور با دقت نگاه کنیم متوجه می شویم که مدل موها هم مثل مدل لباس پوشیدن ها ممکن است در سال های نزدیک دوباره مورد پسند افراد جامعه قرار بگیرد  و دوباره به اصطلاح  از مد بیافتد و این چرخه همیشه با اندکی تغییرات در حال تغییر است .

نگاهی به چرخه اپیدمی مدل موها

مدل موها در فصول مختلف

البته با توجه به فرهنگ و همینطور  آب و هوای هر کشور مدل موها می تواند متفاوت باشد، برای مثال در تابستان معمولاً موهای کوتاه مورد توجه است و در زمستان موهای بلندتر. ممکن است هم اصلاً به دمای هوا توجه نشود و آقایان موهای بلند داشته باشند و خانم ها موهای کوتاه.

در مدل موهای متوسط همچنین استایل موها ممکن است طبق ترند روز پذیرفته شده در جامعه در طی سالیان متفاوت باشد و تکرار شود، برای مثال مدل های فرق از وسط  و فرق از کنار معمولاً طرفداران زیادی داشته و به مین واسطه در طول تاریخ بیشتر تکرار شده است .

مدل های خاص تر مثل مدل هایی با پشت موی بلند معمولاً درصد کمتری از جامعه را به سمت خود می کشاند ولی اگر اپیدمی شود برای عموم جذاب می شود.

مدل موهای افراد مشهور

معمولاً مدل موهای جدید توسط افراد مشهور هر جامعه رونمایی می شود با توجه به محبوبیت آن فرد و میزان جذاب بودن مدل موها مورد توجه مردم قرار می گیرد.

در طول تاریخ مشاهده شده که حتی موهای کاملاً تراشیده و یا خیلی خاص هم مانند مدل موهای تراشیده ی دیوید بکهام یا موهای کوتاه با پشت موی دم اسبی روبرتو باجو هم مورد استقبال قرار گرفته است.

 

چرخه اپیدمی مدل موها

 

وظایف آرایشگران

وظیفه آرایشگر در وحله اول این است که سعی کند  راه رسیدن به تمامی فرم ها را بشناسد و همیشه آمادگی پذیرش ترندهای جدید را داشته باشد.

به طور مثال اگر در زمانی هستیم که براشینگ موها بدون نیاز به صاف کردن و در حالت طبیعی ایستایی موها اپیدمی است ، نیاز است که آرایشگر آمادگی مقابله شدن با استایل های صاف و براشینگ شده را داشته باشد.

بدین معنی که اگر در زمانی آرایشگری را آموختیم که کار با سشوار و برس مورد توجه نبود و به قولی از دور خارج شده بود.

لازم است که حتماً به عنوان یک هنرمند کار با سشوار و صاف کردن کردن موها را بداند چون ممکن است در سال های  بعد موهای صاف و سیخ شده ترند شود و اگر آمادگی مقابله با با آن را نداشته باشد یک گام عقب می ماند.

درست مثل این روزها که کمتر کسی با صورت تراشیده و به اصطلاح شش تیغ می بینیم و آرایشگران نسل امروز به همین سبب اصلاً کار با دست تیغ و تراشیدن صورت را یاد نمی گیرند . غافل از آنکه ممکن است روزی برسد که صورت تراشیده دوباره همه گیر شود.

به نسل های گذشته هم اگر نگاه کنیم آرایشگران به واسطه ی موهای بلند و متوسطی که  مورد توجه  اکثریت بود کار با ماشین را کم انجام می دادند و در ذهن خودشان آرایشگر قیچی زن یک آرایشگر ارزشمند بود .

 

 مدل موها

 

کم کم که مدل هایی با دور موهای ماشین شده مورد استقبال قرار گرفت برخی از آرایشگران این نسل همواره  از تغییر در برابر چرخه اپیدمی  امتناع می کردند و صرفاً مسلط بودن به قیچی را ارزش می دانستند.

بعدها که فید همه گیرتر شد همان اشخاص متوجه شدند که کار با ماشین هم می تواند تخصصی و ارزشمند باشد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هشت + = 12