قیچی پیتاژ

قیچی پیتاژ

 قیچی پیتاژ

قیچی پیتاژ pitage scissors (نازک کننده مو) از رایج ترین وسایلی اند که در آرایشگاه ها و سالن‌ها استفاده می‌شوند. کاربرد بسیار مفید آن ها در از بین بردن ضخامت مو و خلاص شدن از شر آن قسمت های در هم و بر هم مو است که بزرگترین علت استفاده بسیار زیاد از این وسیله می باشد و در نهایت می توان موهایی یک دست با ضخامت استاندارد داشت.

در فصل‌های گرم همانند تابستان که گرما در بین مو ها و سر جمع می‌شود با انجام این کار به وسیله این دستگاه, گرما از موهای شما بیرون می‌رود. این بدان معنا نیست که باید سر خود را از ته بتراشید یا موهای خود را خیلی کوتاه کنید بلکه می‌توانید خیلی راحت از این قیچی‌ها بهره ببرید تا حجم موهای خود را سبک تر نمایید.

تفاوت  قیچی پیتاژ با قیچی‌های معمولی در لبه کناری آن است که به نحوی طراحی شده است که حجمی از مو را بدون آن که نیازی به کوتاه کردن آن باشد کم می‌کند. از این قیچی ها برای انواع مختلف مدل های مو می‌توان استفاده کرد. چه مدل موهایی با طول 3 سانتی متر یا موهای بسیار بلندتر. این قیچی ها انواع مختلفی دارند که در پایین به بررسی چندی از آن ها می پردازیم.

در اینجا بسیاری از تغییرات گذرگاه ها وجود دارد

انواع قیچی پیتاژ

وقتی صحبت به این نوع قیچی ها ( پیتاژ ) می رسد میتوانیم بگوییم که انواع بسیار زیادی از آن ها وجود دارند که هر یک از آن ها برای کار خاصی طراحی و تولید شده اند. آرایشگر حرفه‌ای کسی است که بتواند از همه ی انواع این قیچی در موقعیت های مختلف, مدل موهای مختلف و در نهایت در جاهای مختلف سر یک نفر استفاده کند تا بتواند بهترین اصلاح سر را برای مشتری خود به ارمغان آورد.

به دست آوردن بهترین مدل مو تنها با استفاده از یکی از این قیچی ها کار ساده‌ ای نمی‌باشد اما وقتی از همه ی آن ها با دقت و ظرافت استفاده بشود, آرایشگر می‌تواند بهترین مدل مو را برای مشتری خود به وجود آورد.

قیچی‌های ترکیب کننده و مدل دهنده

از بهترین مدل های قیچی پیتاژ هستند به این علت که می توانند تقریبا همه ی کار ها را انجام دهند. این مدل قیچی تنها در یک کار به خصوص تخصص ندارند بلکه همه کاره هستند و بهترین انتخاب برای کسانی است که میخواهند با یک قیچی بیشترین کار ممکن را انجام دهند.

از رایج ترین مدل های قیچی نیز محسوب می شوند زیرا که هم برای مدل دهی و فرم دهی و هم برای کاهش ضخامت مو استفاده می شوند. غالبا این نوع قیچی ها 25 دندانه در کنار خود دارند که به شدت با انواع مختلف مدل مو سازگار است و برای هر نوع اصلاحی مناسب است. تنها با 2 یا 3 بار حرکت این نوع قیچی پیتاژ شما می توانید 50 درصد موها را از میان بردارید.

در آخر باید گفت این مدل قیچی برای ترکیب کردن کاهش ضخامت و فرم دهی بسیار خوب و مناسب است.در اینجا بسیاری از تغییرات گذرگاه ها وجود دارد

قیچی پیتاژ مخصوص موهایی که به صورت تکه تکه‌ای هستند

این نوع قیچی پیتاژ بین 7 تا 15 دندانه دارد که مسلما می توان دریافت فاصله ی میان دندانه های آن از قیچی قبلی بیشتر است. با توجه به خصوصیت ساختاری این نوع قیچی می توان دریافت که بهترین قیچی برای موهای فر فری, مو هایی با ضخامت بالا و مو های در هم است که مو جای بسیار زیادی را در سر میگیرد.

با یک یا دو بار حرکت قیچی, 80 درصد مو را خلوت تر میکنند. این مدل قیچی بهترین و ایده آل ترین نوع برای ایجاد جا های خالی در مو هستند( فرو رفتگی ) که در بعضی مدل مو های مطرح استفاده می شود. علاوه بر آن همان طور که در بالا گفتیم برای مو های بسیار ضخیم یا فر فری عالی است.

در اینجا بسیاری از تغییرات گذرگاه ها وجود دارد

قیچی پیتاژ برای کار های نهایی مدل مو

همان طور که از اسمش پیداست از این قیچی در انتهای کار آرایش استفاده میشود, به خصوص برای اضافه کردن جزئیات نهایی آن. چون از این مدل قیچی پیتاژ برای اضافه کردن جزئیات ریز استفاده می شود تعداد دندانه های آن زیاد تر است تا با هر حرکت قیچی حجم زیادی از مو را نازک نکنید. به علت تعداد دندانه های بیشتر, زمان بیشتری برای اصلاح به وسیله ی این قیچی طول می‌کشد اما در عوض سرویسی که ارایه می‌دهید به مراتب حرفه‌ای‌تر و بهتر است.

اگر در اصلاح خود از این نوع قیچی استفاده می کنید به یاد داشته باشید برای این که تغییر اساسی ای در مدل مو های فرد به وجود بیاید باید چندین بار قیچی را حرکت دهید. این مدل قیچی از بهترین نوع قیچی پیتاژ بوده زیرا که با هر حرکت قیچی حجم کمی از مو نازک می شود و پس از اصلاح کامل مو هیچ گونه حفره, حالت پله ای یا طبقه طبقه شدن را در مو حس نخواهید کرد.

هنگامی که دریابید کدام یک از این قیچی ها برای کدام مدل مو یا کدام کار مناسب تر است آن گاه در کار خود حرفه ای تر شده اید و به دست آوردن مدل مویی که در ذهن دارید مثل آب خوردن می شود. به یاد داشته باشید که داشتن علم آرایشگری برای شروع یا پیشرفت در این کار بسیار مهم و کلیدی است.

آموزش کار با قیچی پیتاژ

کار با این نوع قیچی ها در آموزشگاه آرایشگری مردانه پندار بختیاری به صورت کاملا حرفه ای به شما آموزش داده می شود. آموزش آرایشگری مردانه در آموزشگاه پندار بختیاری  به صورت کاملا تضمینی و بر پایه اصول روز و جهت آماده سازی شما برای ورود به بازار کار انجام می شود در این مقاله کاربردهای قیچی پیتاژ را با یکدیگر بررسی کردیم.در اینجا بسیاری از تغییرات گذرگاه ها وجود دارد

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات آرایشگری می توانید به سایت www.pendarbakhtyari.com مراجعه نمایید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ شش = 12