چند نکته در مورد گریم داماد

چند نکته در مورد گریم داماد

گریم داماد به نسبت گریم عروس متفاوت است، دست آرایشگران زنانه در گریم عروس باز تر است اما در مورد گریم داماد شرایط کمی دشوارتر است چون همه چیز باید در لفافه باشد.

زیرسازی گریم داماد

نکته اول و یکی از مهمترین نکاتی که در گریم داماد باید به آن توجه شود زیرسازی است. گریم داماد باید به قدری طبیعی باشد که حتی در فاصله نزدیک هم قابل مشاهده نباشد. بنابراین باید از وسایل مرغوبی برای زیرسازی گریم استفاده شود. زیرسازی اصول و شرایط خاص خود را دارد. در واقع در ابتدا نیاز است که پوست صورت کاملاً پاکسازی شود.

برای پاکسازی نیاز به شوینده ملایمی است و همینطور از تونر مخصوص باید استفاده شود. در صورتی که پوست فرد چرب یا خشک است نیاز به ماسک مخصوصی در این زمینه خواهد بود که سبب کنترل موقعیت پوست می شود.

گریم داماد

 

استفاده از فوندیشن در گریم داماد

مورد بعدی که در گریم داماد باید به آن دقت شود، فوندیشن است! در واقع زدن فوندیشن باعث می شود که 50 درصد از کار به خوبی پیش برود. فوندیشنی که برای پوست داماد انتخاب می شود بر اساس نوع و رنگ پوست بوده و همینطور استفاده بیش از اندازه از فوندیشن ها سبب می شود که پوست حالت رنگ پریده و مصنوعی داشته باشد و گاه پوست را پیر و چروک نشان می دهد.

معمولاً پس از استفاده از فوندیشن می بایست از پودر فیکس استفاده شود تا پوست در وضعیت یکنواخت قرار بگیرد.

پیرایش ابروها!

ابرو قاب صورت است و در گریم داماد، ابروها به عنوان رکن اصلی محسوب می شوند. برخی از آقایان دارای ابروهای پرپشت و جذابی هستند که با مقداری پیرایش زیبا می شود اما برخی از آنها به قدری ابروهای درهم و پیچیده دارند که سبب می شود اخمو به نظر برسند.

در این حالت می بایست آرایشگر از تکنیک های نامحسوسی استفاده نماید تا اصلاً مشخص نباشد که به ابروها دست برده شده است. ابروهای منظم سبب سرحال تر نشان دادن چهره شما می شود و بخش مهمی از تکنیک های گریم داماد را به خود اختصاص می دهد.

اصلاح ابرو داماد

اصلاح صورت و مو

برخی از آقایان موی زیادی در ناحیه گونه و صورت خود دارند که در نهایت سبب می شود که چهره آنها تیره تر نشان داده شود.البته تاکیدی به زدن ریش نیست اما اصلاح پوست صورت باعث جوان تر نشان دادن پوست می شود.

مدل ریش باید به صورتی باشد که فرم خوبی به صورت بدهد. اصلاح صورت باید به واسطه ابزارهای مخصوص صورت بگیرد و نیاز به موادی است که سبب آسیب به پوست نشود و محصولات بهداشتی قبل و بعد از شیو نیز باید استفاده شود.
موی سر داماد یکی از مهمترین بخش های چهره او محسوب می شود. اصلاح موها بسیار مهم است و به طور کلی بهترین روش این است که موی سر یک هفته قبل از عروسی اصلاح شود تا با چندین بار شستشو حالت فیکس به خود پیدا نماید و فرم بهتری بگیرد.

مدل موهای مختلفی برای آقایان مطرح است و هر یک دارای طراحی ویژه ای خواهد بود. برخی از افراد مدل موی مردانه ایتالیایی را انتخاب می کنند که در این سبک موی اطراف گوش و سر بسیار کوتاه خواهد بود و موهای قسمت پشت سر بلندتر هستند. معمولاً سایه زیبایی روی مو اجرا می شود.

مدل کوتاهی مو تیفوسی به شکلی است که می بایست کل سر به سمت جلوی مو کوتاه شود. البته سبک های فرانسوی و بوکسوری نیز وجود دارد که بسیار سلیقه ای است و باید با سطح چهره شخص سنجیده شود.

رنگ کردن موی مردانه

رنگ کردن مو در لیست موارد اختیاری از گریم داماد محسوب می شود و هرگز الزامی در این زمینه دیده نمی شود اما حقیقت این است که این روزها سن ازدواج بالا رفته است و اغلب آقایان تعدادی موی سفید روی سر خود دارند و رنگ کردن موی سر باعث می شود که جوانتر به نظر برسند.

رنگ مو برای آقایان سبب حفظ بیشتر ساختار موی آنها می شود به طوری که تارهای خاکستری پوشانده می شود و مو حالت دراماتیک تر به خود می گیرد. معمولاً از رنگ های طبیعی برای رنگ کردن موی سر مردانه استفاده می شود تا تناژ مشکی و قهوه ای برای مو حفظ شود.

هدف از گریم داماد چیست؟

مهمترین موضوعی که باید برای آرایشگر پیش از گریم داماد مشخص شده است، اینکه هدف از گریم داماد رنگ دادن به چهره او نیست. هدف اصلی این است که تعادل سازی درستی صورت بگیرد و هماهنگی لازم بین اجزای صورت برقرار شود به طوری که تقارن به شکل کاملاً دقیق وجود داشته باشد.

مثلاً طراحی ابروی داماد به معنی کشیدن سبک عجیب و غریب ابرو نیست بلکه قرار است آشفتگی ابرو کمتر شود و فرم بهتری به چهره داماد داده شود.
گریم داماد به جذاب تر نشان دادن آن کمک می کند و در سبب می شود که در کنار عروس، جلوه ای یکنواخت ایجاد شود و چهره مردانه او حفظ شود.

در قانون گریم داماد استفاده از مواد براق و چرب اشتباه است و به طور کلی نباید این انتخاب صورت بگیرد. دقت کنید که تغییراتی که در چهره داماده ایجاد می شود معمولاً به صورت نامحسوس است یعنی هیچکس متوجه آن نمی شود و این موضوع باعث می شود که کیفیت کار به صورت کاملاً حرفه ای پیش برود.

یک موضوع بسیار مهم در خصوص گریم صورت داماد این است که می بایست به جوانسازی پوست کمک شود و هر محصولی که سبب پیر یا چروک کرده چهره می شود نباید استفاده شود.

متعادل سازی صورت داماد

رعایت مد روز بسیار مهم است!

معمولاً در راستای گریم داماد یکی از موضوعات مهم رعایت مد روز است یعنی اگر نیازی به مرتب بودن بیش از اندازه موی سر نیست و مد روز این را می گوید، آرایشگر نیز نباید اصرار بیش از اندازه به سنت های قدیمی داشته باشد.

متدهای گریم به صورت رفته رفته تغییر می کند یعنی فرمی که برای چهره داماد در نظر گرفته می شود سال به سال متفاوت خواهد بود و این موضوع باعث می شود که چهره داماد از نظر سبک به روز و جوان باشد.

یک نکته مهم که در خصوص گریم داماد مطرح است اینکه می بایست از فرمی برای موی سر استفاده شود که به استایل و تیپ داماد سازگار باشد.

همینطور قد و وزن داماد نیز باید بررسی شود و در نهایت موقعیت اجرایی گریم باید به صورت حرفه ای صورت بگیرد. بررسی ها اینطور مشخص کرده اند که معمولاً گریم های حرفه ای با زیرسازی های قدرتمندی همراه هستند که سبب جوانسازی ذاتی در داماد می شود و کمک می کند که ظاهر داماد وضعیت بهتری داشته باشد.

همیشه سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید تا در مهمترین روز زندگی خود، خیالتان جمع باشد و همه چیز به خوبی برگزار شود.

یک دیدگاه

  1. خالد مزرعه اصل
    اردیبهشت 30, 1401 \ق.ظ\31 3:50 ق.ظ

    هیچ نوع فیلمی برای آموزش گریم موجود نیست

    • arshita
      خرداد 30, 1401 \ق.ظ\31 7:48 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      ویدیو ها امروز آپدیت میشه

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


نُه + = 10